Subscribe

 

Sunday, July 5, 2020

Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει το δίπτυχο χορού: Équilibre / Cacti

Hellenic News
Hellenic Newshttps://www.hellenicnews.com
The copyrights for these articles are owned by HNA. They may not be redistributed without the permission of the owner. The opinions expressed by our authors do not necessarily reflect the opinions of HNA and its representatives.

Must read

Obituary: Mary Anagnostou of Wilmington, DE

Mary E. AnagnostouAfter a brief, but swift illness, Mary Anagnostou passed peacefully to sleep on January 19, 2018, at her home in Wilmington, Delaware...

Greek-American Lawyer seeks to uphold the law for businesses affected by COVID-19

National Business Interruption Claims   The Hellenic News of America had the pleasure of interviewing Attorney Peter Palivos, who lives in Las Vegas and is considered...

Now’s not the time to get complacent about COVID-19, says Dr. Halkitis, Rutgers’ Dean of Public Health

By: David Bjorkgren, Senior EditorSpecial to the Hellenic News of America Perry N. Halkitis, Ph.D., M.S., M.P.H., the Dean of Rutgers School of Public Health,...

Young Greek-American Entrepreneur Continues to Expand His Family Dental Business in Chicago

By: Aphrodite Kotrotsios, PublisherSpecial to the Hellenic News of America Peter Alemis is a young entrepreneur who has stepped into the family business and has...

Latest articles

Η Κύπρος αντιμέτωπη με υπαρξιακές προκλήσεις

Αναμφίβολα η Κύπρος αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις οι οποίες επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών.  Χωρίς υπερβολή ο τρόπος χειρισμού των εν λόγω προκλήσεων θα επηρεάσει...

ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΣΕΛΑ

Στεναχωρέθηκα αφάνταστα όταν πριν τρία χρόνια η Δημοτική αρχή κατέστρεψε με έναν εξεζητημένο «ολλανδισμό» τους μισούς σχεδόν χώρους στάθμευσης της πρωτεύουσας της Σάμου και...

John DeDakis talks ‘The Situation Room,’ new book and digital age

Author and journalist John DeDakis chatted with Hellenic News of America about his book "Fake (A Lark Chadwick Mystery)" and his Greek heritage.He was a senior...

Review: Neraki Greek Mediterranean brings patrons back to normalcy on Long Island

Neraki Greek Mediterranean Grill is a fabulous Greek restaurant in the heart of Huntington, New York. HNA's Markos Papadatos has the scoop.As of Wednesday,...

AHEPAN OF THE YEAR Awarded to George Zouvelos

GEORGE ZOUVELOS AWARDED AHEPAN OF THE YEAR - New York State AHEPA Highest Honor - The AHEPA NY Shrine Chapter 500 Awarded Chapter of...

 

 

Χορογραφίες Αντώνης Φωνιαδάκης / Αλεξάντερ Έκμαν

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Thanks for reading Hellenic News of America

3, 4, 5, 6 Μαΐου 2018 / Ώρα έναρξης 20.00

 

Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο δίπτυχο χορού, για τις ισορροπίες παρελθόντος και μέλλοντος, σε χορογραφία δύο διακεκριμένων χορογράφων της ευρωπαϊκής σκηνής, του φιλοξενούμενου χορογράφου του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Αντώνη Φωνιαδάκη και του Σουηδού Αλεξάντερ Έκμαν. Για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις, στις 3, 4, 5, 6 Μαΐου 2018 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Équilibre Χορογραφία Αντώνης Φωνιαδάκης

O διεθνώς καταξιωμένος χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης παρουσιάζει μια νέα χορογραφία του για το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με τίτλο Équilibre. Μια χορογραφία για τη σιδηρά πειθαρχία και την ατσαλένια θέληση των χορευτών του κλασικού χορού, την αυστηρή του δομή και την ερμητική του ιεραρχία, στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στην αυλική του καταγωγή. Με συνεργό τους υποβλητικούς, νοσταλγικούς, καθαρτικούς σαν προσευχή ήχους του Φίλιπ Γκλας από το εμβληματικό του έργο Koyaanisqatsi, ο Αντώνης Φωνιαδάκης, φιλοξενούμενος χορογράφος του Μπαλέτου της ΕΛΣ, προσκαλεί το κοινό σε ένα ταξίδι στον ανεξερεύνητο πυρήνα του χορού. Ο τίτλος, Équilibre –ισορροπία–, απαντά στη δική μου ανάγκη και επιθυμία να κρατήσω μια γραμμική αίσθηση στο έργο αλλά, ταυτόχρονα, να εμφυσήσω μέσα στους άξονες της κίνησης κάτι πολύ πιο ρευστό, πιο παιχνιδιάρικο από άποψη χώρου και χρόνου“, σημειώνει ο Αντώνης Φωνιαδάκης.

Η μουσική στο Équilibre είναι του Φίλιπ Γκλας. Για την επιλογή της μουσικής, ο χορογράφος αναφέρει: “Ο Φίλιπ Γκλας είναι ένας «χιλιοχορογραφημένος» συνθέτης, που έχει δουλέψει πολύ και για τον κινηματογράφο. Συναισθηματικά η μουσική του «χτυπάει φλέβα» στο ευρύ κοινό. Είναι λυρική και επαναλαμβανόμενη, με αποτέλεσμα τα μουσικά της μοτίβα, θες δε θες, να σε υπνωτίζουν και να σε συνεπαίρνουν. Το συγκεκριμένο μουσικό έργο είναι η μουσική επένδυση της γνωστής ταινίας Koyaanisquatsi του Φράνσις Φορντ Κόπολα. Η μουσική έχει ένα εξαιρετικό «δέσιμο» με την ταινία και ακούγοντάς την μου δημιούργησε μια αίσθηση επιβλητικότητας και ευλάβειας. Θα έλεγα ότι έχει κάτι το θρησκευτικό. (..) Είναι τόσο μεγάλη χαρά να πάλλομαι στις δονήσεις αυτής της μουσικής που ό,τι δημιούργησα στο Équilibre βγήκε μέσα από ένα συναίσθημα πέραν της τεχνικής και της αισθητικής“. Η πρώτη εκδοχή της χορογραφίας με τίτλο Des/Équilibre/s παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Summer Nostos Festival του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος τον Ιούνιο του 2017 στην σκηνή του καναλιού του ΚΠΙΣΝ. “Το έργο Équilibre χτίστηκε από την αρχή πάνω στην ιδέα του Des/Équilibre/s και εξυπηρετεί μια αισθητική και μια γραφή νεοκλασική. (..) Η επεξεργασία του έργου γίνεται εκ νέου σε όλα τα επίπεδα με στόχο να δημιουργηθεί ένα καινούριο έργο, ατόφιο και ισορροπημένο”, αναφέρει ο Αντώνης Φωνιαδάκης.

 

Cacti – Χορογραφία Αλεξάντερ Έκμαν

Ο σπουδαίος Σουηδός χορογράφος Αλεξάντερ Έκμαν, ο οποίος είναι γνωστός για τον γρήγορο ρυθμό, το πνευματώδες του χιούμορ και τις έξυπνες μεταμορφώσεις, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την επιτυχημένη του χορογραφία Cacti (2010). «H αψεγάδιαστη ακρίβεια της χορογραφίας αυτής, καθώς ισορροπεί στα αλλόκοτα στοιχεία της, είναι απόλαυση», έγραψε ο Guardian στην κριτική του, ενώ ο Telegraph εξήρε «την ικανότητά του να δημιουργεί ισχυρές εικόνες, να φτιάχνει εντυπωσιακά σύνολα, ενώ προσφέρει χιουμοριστικές αναλαμπές». Το πολυβραβευμένο Cacti (Ολλανδικό βραβείο χορού Zwaan 2010, National Dance Award 2012, Βραβείο Ολίβιε 2012, Βραβείο Helpmann 2013) είναι ένα σχόλιο για τη σχέση τέχνης και κριτικής. Με λεπτό χιούμορ ο καλλιτέχνης σχολιάζει την επιτηδευμένη διανόηση κάποιων «δήθεν» ειδικών οι οποίοι εξασκώντας από ασφαλή θέση και με υπερβάλλοντα ζήλο την κριτική τους οδηγούνται σε παράλογους προσδιορισμούς με μεγάλη δόση ναρκισσισμού. Στο συγκεκριμένο έργο, ένα έργο με υπαινικτικές αναφορές στον ντανταϊσμό, οι δώδεκα χορευτές, αόρατα παγιδευμένοι στις τετράγωνες λευκές πλατφόρμες τους, κινούνται με στρατιωτική ακρίβεια δημιουργώντας κίνηση και ήχο με τα σώματά τους και τα σκηνικά αντικείμενα. Ο Έκμαν για πρώτη φορά συνεργάζεται με μουσικούς επί σκηνής – με ένα κουαρτέτο εγχόρδων. Η μουσική των Χάυντν, Μπετόβεν και Σούμπερτ αποτελούν τον μουσικό καμβά στον οποίο εισέρχονται εμβόλιμα σε μορφή ηχογραφημένου κειμένου, οι επιτηδευμένες, γεμάτες αυτοπεποίθηση σκέψεις ενός κριτικού τέχνης. Οι δώδεκα χορευτές στέκονται παγιδευμένοι σε υπερμεγέθη κουτάκια του σκραμπλ. Με συνοδεία κουαρτέτου εγχόρδων και απαγγελιών κειμένων, οι χορευτές τρέχουν, πέφτουν, σφαδάζουν προσπαθώντας να ξεφύγουν από τις αόρατες φυλακές τους. Ο Έκμαν θεωρεί ότι η τέχνη είναι πολυδιάστατη και καθετί μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές ερμηνείες. Όπως και οι κάκτοι που «πρωταγωνιστούν» ως σκηνικά αντικείμενα στο Cacti δίνοντας τη δυνατότητα για πολλές διαφορετικές μεταφορικές ερμηνείες. «Είναι ένα αλλόκοτο, ένα παράξενο φυτό. Είναι τρομακτικό αλλά ταυτόχρονα όμορφο. Υπάρχει ένα μυστήριο γύρω του», λέει ο Έκμαν, ο οποίος όταν χορογραφεί ενδιαφέρεται όχι τόσο για τον ρεαλισμό όσο για τη δημιουργία των δικών του μαγικών κόσμων. Δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι ο Έκμαν έχει συνεργαστεί με μερικές από τις σπουδαιότερες ομάδες χορού ανά τον κόσμο, όπως μεταξύ άλλων το Μπαλέτο της Βιέννης, το Netherlands Dance Theatre, το Βασιλικό Σουηδικό Μπαλέτο, τα Μπαλέτα του Μονακό, την ομάδα χορού του Σύδνεϋ, το Μπαλέτο της Δρέσδης, το Μπαλέτο της Βοστώνης, ενώ τον περασμένο Δεκέμβρη παρουσίασε τη νέα του δουλειά στο Παλαί Γκαρνιέ της Όπερας των Παρισίων.

 

Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Αντώνης Φωνιαδάκης / Αλεξάντερ Έκμαν

Équilibre / Cacti

3, 4, 5, 6 Μαΐου 2018 / Ώρα έναρξης: 20.00

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής 

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Équilibre
Χορογραφία Αντώνης Φωνιαδάκης
Μουσική Φίλιπ Γκλας – Ζυλιέν Ταρρίντ
Σκηνογραφία-φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
Κοστούμια Τάσος Σοφρονίου

Γυναίκες Ελεάνα Ανδρεούδη

Πόπη Σακελλαροπούλου, Άννα Φράγκου, Αριάδνη Φιλιππάκη

Μάγδα Κούκου-Φέρρα, Μαργαρίτα Κώστογλου, Αγιούκα Νίττα, Ελευθερία Στάμου

Άνδρες Ντανίλο Ζέκα, Βαγγέλης Μπίκος

Αγάπιος Αγαπιάδης, Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Λάβνερ, Γιάννης Μπενέτος

Εσμεράλντο Μπίτρο, Τζορντάνο Μπότσα, Έλτον Ντιμρότσι, Ιλίρ Σίπρι, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας



Cacti
Χορογραφία Αλεξάντερ Έκμαν
Μουσική  Γιόζεφ Χάυντν (Τα επτά τελευταία λόγια του Σωτήρα στον σταυρό, Σονάτα αρ.5 (adagio): Sitio),  Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.9 σε ντο μείζονα, έργο 59, αρ.3),  Φραντς Σούμπερτ (Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 14 σε ρε ελάσσονα, «Ο θάνατος και η κόρη», Διασκευή Άντυ Στάιν),  Συλλογική σύνθεση, αυτοσχεδιασμός και δημιουργία των Τόντα Σμιτ φον Άλτενστατ, Ντέηβις Μαρκς, Σάσκια Βήρσεν, Άρτουρ Τράικο και Γιαν Κοχ / μουσικός συντονιστής

Σκηνικά Αλεξάντερ Έκμαν – Τομ Βίσσερ
Κοστούμια Αλεξάντερ Έκμαν
Φωτισμοί Τομ Βίσσερ
Κείμενο Σπένσερ Θήμπερτζ

Γυναίκες Άννα Φράγκου, Μαργαρίτα Κώστογλου, Αγιούκα Νίττα, Ελευθερία Στάμου, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αριάδνη Φιλιππάκη

Άνδρες Γιάννης Μπενέτος, Γιάννης Λάβνερ, Γιάννης Μητράκης, Τζορντάνο Μπότσα, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας


Ερμηνεύουν οι μουσικοί: Διονύσιος Βερβιτσιώτης & Μιχάλης Βρέττας (Βιολί), Ιωάννης Αθανασόπουλος (Βιόλα), Αλέξανδρος Κασαρτζής (Τσέλο)


Με τους Α’ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de Ballet της ΕΛΣ

 

___________________________________________________________________________

 

Τιμές εισιτηρίων: 15, 20, 25, 35, 40, 55 ευρώ  / Φοιτητικό, παιδικό: 10 ευρώ / Περιορισμένης ορατότητας: 8 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων:

ΤΑΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΣ ΣΤΟ ΚΠΙΣΝ – Τ. 2130885700 (Καθημερινά 09.00-21.00)

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ PUBLIC & http://tickets.public.gr/

www.ticketservices.gr

www.nationalopera.gr

The copyrights for these articles are owned by the Hellenic News of America. They may not be redistributed without the permission of the owner. The opinions expressed by our authors do not necessarily reflect the opinions of the Hellenic News of America and its representatives.