ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Η Χειμάρρα εκπέμπει S.O.S

Στίς 14 Αυγούστου, στις 6μμ στην κεντρική πλατεία της Χειμάρρας, η ΟΜΟΝΟΙΑ –ΚΕΑΔ  Χειμάρρας, και η Ένωση Χειμαρριωτών διοργάνωσαν διαμαρτυρία και είπαν ΟΧΙ στην υφαρπαγή των περιουσιών τους, ΟΧΙ στην υποτέλεια, ΟΧΙ στον ξεριζωμό. Η εκδήλωση περιλάμβανε ομιλίες  και έκλεινε με μία συναυλία. Μεταξύ των διοργανωτών της συναυλίας διαμαρτυρίας ήταν ο επιχειρηματίας και πρώην βουλευτής του Αλβανικού Κοινοβουλίου, κ Νικολάκης Νεράντζης, που ήταν και ένας από τους ομιλητές (σε αλβανική γλώσσα), μαζί με τον Ανδρεα Γκιωνη, Πρόεδρο του Δημοκρατικού Κόμματος (D.P.)  της Χειμάρρας.

Οι κυριότερες ομιλίες έχουν ως ακολούθως :

ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ  ΟΜΙΛΙΕΣ

 

Συντονιστής και κεντρικός παρουσιαστής της εκδήλωσης ήταν ο Πρόεδρος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ  Χειμάρρας», Φρέντης Μπελέρης,  ο οποίος στην ομιλία του, είπε τα εξής  (περιληπτικά):

Όπως κάθε χρόνο, και εφέτος μαζευτήκαμε να σηκώσουμε την φωνή μας σε μια τεράστια αδικία που γίνεται στην περιοχή μας, τόσο από την τοπική  κυβέρνηση, όσο και από την κεντρική.

Όλοι αυτοί που επιτίθενται με λύσσα στην περιοχή μας, μας έχουν υποτιμήσει. Έχουν υποτιμήσει όλους εσάς , έχουν υποτιμήσει την ιστορία των προγόνων μας, έχουν υποτιμήσει την μεγαλοκαρδία μας και θεωρούν ότι μπορούν να ξεμπερδέψουν με εμάς εύκολα. Οι Χειμαρριώτες έχουνε φωνή στο State Department, έχουνε φωνή στην Ελλάδα, έχουνε φωνή στην Κύπρο. Είμαστε το μόνο έθνος που στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε δύο υπογραφές και με αυτές τις υπογραφές θα τσακίσουμε έστω και έναν, που θα αμφισβητήσει τον Ελληνισμό μας και την παρουσία μας  χιλιάδες χρόνια σε αυτά τα μέρη.

Υπάρχει στα σκαριά, πέραν από την υφαρπαγή των περιουσιών από τους κλέφτες, ένα σχέδιο απομάκρυνσής μας από δω, ένα σχέδιο να μας υποτάξουν στις προθέσεις τους. Εμείς είμαστε ένας λαός με μεγάλη δημοκρατική παράδοση . είμαστε λαός που πιστεύουμε στο δίκιο . Σας καλώ να πρωταγωνιστήσετε να μην εγκατασταθεί δικτατορία στην Αλβανία..

Μην επιτρέψετε σε έναν βάρβαρο (τον Έντι Ράμα), που δυστυχώς έχει την καταγωγή από τη μάνα από την Χειμάρρα, να σας υποτάξει. Μην το βάλετε κάτω, μην φύγετε από την Χειμάρρα . Αν οι Χειμαρριώτες  δεν μπορούμε να ζήσουμε στον τόπο μας, δεν μπορούμε να ζήσουμε πουθενά.  Μην υπερτιμάτε τις δυνατότητες διάφορων κλεφτών , οι οποίοι κυβερνάνε μία χώρα ολόκληρη, υπό την παρενέργεια ουσιών.

Ήμασταν και είμαστε οι πιο σωστοί Αλβανοί πολίτες. Είμαστε αυτοί που είναι νομοταγείς. Το 1997, σε μία Αλβανία που καιγόταν, εδώ δεν άνοιξε μύτη.   Σε μία Αλβανία που δεν πλήρωνε κανείς φόρους , δεν πλήρωνε ρεύμα, εδώ τα πληρώναμε όλα. Ήμασταν πάντα το καλύτερο κομμάτι αυτής της χώρας. Και έτσι θα συνεχίζουμε να είμαστε. Όλα αυτά τα κτίρια, όλες αυτές οι επενδύσεις που έχουνε γίνει στην παραλία, έγιναν  με τον μόχθο και με τον κόπο του καθενός από εμάς .  Η κρατική παρέμβαση που έγινε, είναι ένα έκτρωμα, είναι η κατάληψη της άμμου, με δέντρα και μπετά.  Δεν είναι παράδοση της Χειμάρρας , κανενός παραλιακού χωριού ή πόλης ή  κωμόπολης αυτό το δάσος στην άμμο της παραλίας.. Το δάσος είναι για τα βουνά και για τα ποτάμια .

Θέλουν ε να μας αλλάξουνε το DNA , θέλουνε να αλλάξουνε την Ιστορία μας , μην τους το επιτρέψετε. Είμαστε εδώ, έχουμε ισχυρούς συμμάχους, έχουμε και την βοήθεια της Παναγίας .

       Στην συνέχεια, είχαμε την παρέμβαση από την Αμερική , μέσω γιγαντο-οθόνης , του πατρός Κοσμά Καραβέλα,  Πρόεδρου της ¨  Himarrioton  Society of America¨, ο οποίος είπε (περιληπτικά) τα εξής :

Αγαπητοί μας συμπατριώτες, γεια σας. Εκ μέρους του Οργανισμού Χειμαρριωτών Αμερικής, θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι θα συνεχίσουμε να σας υποστηρίζουμε και να είμαστε στο πλευρό σας, στα θέματα που όλοι μας γνωρίζουμε, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα , δικαιώματα κτηματικής περιουσίας και ελευθερίας της χώρας.

Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι πρέπει  να σταθείτε ενωμένοι με ένα σκοπό και να μην επιτρέψετε την κυβέρνηση να σας χωρίσει. Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Σατανάς εργάζεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, για να δημιουργήσει τον χωρισμό στις κοινότητες , στις οικογένειες και στα έθνη.  Προσεύχομαι να έχετε μία ευλογημένη μέρα και η Παναγία να σας δίνει υγεία και δύναμη να είστε ενωμένοι για το καλό της Χειμάρρας και για το μέλλον της.

Επίσης θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμώς τους επικεφαλής που προετοίμασαν αυτήν την θαυμάσια βραδιά σήμερα. Χρόνια Πολλά , φιλιά και αγκαλιές  σε όλους εκεί, στους συμπατριώτες μας.  Και πάλι χρόνια πολλά σε όλους , με την αγάπη του Θεού.

Μετά, ανέβηκε στο βήμα ο, βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου Σάββας Αναστασιάδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, της Νέας Δημοκρατίας. Ο οποίος είπε (περιληπτικά) τα εξής :

Σας μεταφέρω το μήνυμα του Προέδρου μας του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Ελληνικού Λαού και του Ευρωπαϊκού Λαού.  Έχουμε  πάντα το βλέμμα και την προσοχή μας στραμμένη σε σας και τα προβλήματά σας και δεν θα σας ξεχάσουμε και δεν θα σας εγκαταλείψουμε ποτέ.

Οι σχέσεις της Αλβανίας με την Ελλάδα και οι σχέσεις της Αλβανίας με την ΕΕ σε μεγάλο βαθμό καθορίζονται από την στάση που θα δείξει το αλβανικό κράτος  απέναντι στην ΕΕΜ . Η Ελλάδα στηρίζει την ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας , προϋπόθεση όμως για αυτό είναι η Αλβανία να σεβαστεί  τα νόμιμα δικαιώματα της ΕΕΜ. Θέλουμε και επιδιώκουμε σχέσεις καλής γειτονίας και φιλίας με την Αλβανία , όμως οι πρακτικές που εφαρμόζει το τελευταίο διάστημα το αλβανικό κράτος στην περιοχή σας δεν βοηθούν σε αυτήν την διαδικασία.

Εμείς, ως Ελληνικός Κράτος,  σεβόμαστε τα δικαιώματα των αλβανών πολιτών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα , το ίδιο απαιτούμε  και πρέπει να κάνει και το αλβανικό κράτος για την ΕΕΜ , αν θέλει να ενταχθεί στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια

Η παρουσία μου εδώ σηματοδοτεί την βούληση και την αποφασιστικότητά μας να δώσουμε μαζί , με όλες τις δυνάμεις μας, σε όλα τα επίπεδα, σε όλους τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς  οργανισμούς, την μάχη,  μέχρι την τελική δικαίωση. Σας εύχομαι (και εύχομαι και στον εαυτό μου) «Καλή Δύναμη , Χρόνια  Πολλά και η Παναγία μαζί μας».

Παίρνοντας τον λόγο ο Πρόεδρος της Ένωσης Χειμαρριωτών Αθηνών, Σπύρος Κούτουλας, απεύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό και είπε ότι, ως Έλληνες,  έχουμε την χαρά και την τιμή να ανήκουμε σε έναν λαό, ο οποίος, από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε ετούτο το (αλβανικό)κράτος έδειξε ότι είναι διαφορετικός  Το δυστύχημα είναι ότι αντί (οι Αλβανοί) να μας δουν για αυτό που είμαστε , ως  αυτούς που φέραμε αξία στο αλβανικό κράτος, μας βλέπουν σαν εχθρούς και θέλουν να μας διώξουν από τον τόπο μας. Ήλθα σήμερα από την Αθήνα για να σας πω ότι δεν πρέπει να είμαστε διαιρημένοι μεταξύ μας, δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε,  όχι γιατί είμαστε τρελοί, αλλά επειδή έχουμε την δύναμη,  τους ανθρώπους, τους πόρους και τις προσβάσεις για να κερδίσουμε.

Τελευταίος ομιλητής ήταν ο Πρόεδρος του ΚΕΑΔ και βουλευτής του Αλβανικού Κοινοβουλίου, Ευάγγελος Ντούλες, ο οποίος είπε τα εξής :

Χιμαραίες  και Χιμαραίοι,  και εννοώ του Χιμαραίους όλης της γεωγραφικής Χειμάρρας , από το Ακροκεραύνεια μέχρι τους Αγίους Σαράντα. Εγώ προσωπικά νοιώθω υπερήφανος που βρίσκομαι σήμερα σε αυτή την συνάντηση διαμαρτυρίας .

Κάποιοι διερώτονταν πριν αρχίσουμε «Είμαστε περισσότεροι από πέρσι?  Είμαστε λιγότεροι από όσους απαιτείται να είμαστε σε μία τέτοια διαμαρτυρία ?Αλλά  όλοι ξεχνάμε πως ποτέ εδώ στην Χειμάρρα , σε αυτήν την γεωγραφική γωνιά του κόσμου, δεν κερδίσαμε με σύμμαχο τους αριθμούς. Κερδίσαμε έχοντας το ακαταμάχητο Ελληνικό  Πνεύμα, που στον Χιμαραίο με περισσή χάρη δώρισε ο Θεός

Εδώ στην Αλβανία, τα τελευταία 27 χρόνια , όλοι οι πολιτικοί και όλοι οι πολίτες διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους πως ουδεμία σχέση έχουν με το κομμουνιστικό καθεστώς και τον δικτάτορα Εμβέρ Χότζα.  Όμως, εδώ στην Χειμάρρα πέφτει το προσωπείο , αποκαλύπτεται η υποκρισία . Εδὠ, που ο Ε.Χ. και η δικτατορία του αφαίρεσαν την Ελληνική Εθνικότητα από τους Χιμαραίους στα ληξιαρχεία, ως εκδίκηση για την αρνητική τους ψήφο στην εγκαθίδρυση του κομμουνιστικού καθεστώτος, ξανά και σήμερα , μετά από τόσα χρόνια, (οι σημερινοί κυβερνώντες) αρνούνται πεισματικά να αναγνωρίσουν την ταυτότητα αυτή σε αυτόν τον κόσμο που περίτρανα την ομολογεί παντού όπου βρεθεί, εδώ στην Ελλάδα , στην Ευρώπη, στην Αμερική.

Εδώ, που το 1945 ο Ε.Χ., ως εκδίκηση για την αντίσταση των Χιμαραίων. έκλεισε το Ελληνικό Σχολείο. Μετά27 χρόνια  από την υποτιθέμενη εγκαθίδρυση της δημοκρατίας, αρνούνται συστηματικά να μας δώσουν το δικαίωμα να έχουμε την διδασκαλία της μητρικής μας  γλώσσας στην δημόσια παιδεία. Εδώ, 27 χρόνια μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος, τολμήσανε να βάλουν χέρι και στους ιερούς χώρους, πρωτοφανές φαινόμενο  σε όλον τον πρώην Ανατολικό Μπλοκ. Γκρεμίσανε πριν από 3 χρόνια τον Ιερό Ναό  του Αγ. Αθανασίου.  Εδώ, στερούν από τον Χιμαραίο το δικαίωμα του εκλέγειν . Δεν έχουν δικαίωμα οι Χιμαραίοι  να εκλέξουν αυτόν που θέλουν για Δήμαρχο και πρέπει να έχουν ως Δήμαρχο τις μαριονέτες που διορίζει ο Εντι Ράμα ή ο εκάστοτε Εντι Ράμα.

Εδώ στην Χειμάρρα, δεν έχουν το δικαίωμα, μετά από 27 χρόνια να αυτοδιοικούνται . Πρέπει οπωσδήποτε να προστίθενται σε περιοχές που ουδεμία σχέση έχουν για έναν λειτουργικό δήμο , ούτως ώστε οι γηγενείς κάτοικοι να μην έχουν την δυνατότητα να κάνουν τις δικές τους επιλογές για το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους. Και ας μην ξεχάσουμε , είμαστε στις ημέρες που πριν από 7 χρόνια , αδίστακτα χέρια, τα οποία οπλίζονται από τον φανατισμό, την μισαλλοδοξία και τον  ανθελληνισμό που συστηματικά καλλιεργείται, δολοφονήσανε ένα ηρωικό μέλος της κοινότητάς μας, τον Αριστοτέλη Γκούμα.

Τι κάνουμε, όμως, εμείς οι Χιμαραίοι  που,  ενώ τους προηγούμενους αιώνες,  άλλες περιοχές του Ελληνισμού, με περισσότερες δυνατότητες , δεν ήταν τόσο γνωστές  όσο η Χειμάρρα, για τις σχέσεις,  για την επικοινωνία, για την διπλωματία? Εμείς σήμερα,  οι απόγονοί τους γιατί δεν καταφέρνουμε να έχουμε τα ίδια επιτεύγματα? ( εξήγηση 🙂

Συμβαίνει μόνον ένα κομμάτι (της κοινότητας) να δίνουν την μάχη  στην πρώτη γραμμή. Εύγε τους και τιμή τους και τιμή μας . Έχουμε, όμως, μία σημαντική μερίδα (ανθρώπων), οι οποίοι αδιαφορούν , είτε  φοβούνται, αγνοώντας ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος , που  θα χτυπήσουν την πόρτα τα μεσάνυχτα. Στόχος δεν είναι οι μερικοί , στόχος είναι το όλον , στόχος είναι το σύνολο. Για αυτό λοιπόν επανειλημμένα  το έχω επαναλάβει, και ξανά σήμερα θα το επαναλάβω : «ἙΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΣΑΣ» , στον κοινό αγώνα , στην κοινή προσπάθεια .

Υπάρχει όμως και μια άλλη μερίδα (ατόμων),  οι οποίοι  δεν διστάζουν να συνεργάζονται και να εξυπηρετούν τα δόλια σχέδια εις βάρος των Χιμαραίων, υπογράφοντας αποφάσεις κατεδαφίσεων ,  αποφάσεις υφαρπαγής περιουσιών, γιατί?

Είναι η στιγμή της μετάνοιας , είναι η στιγμή της επιστροφής  Κανείς δεν πρέπει να διστάσει, έστω και την ύστατη στιγμή, να επιστρέψει εκεί που έχει την θέση του, στην ηρωική κοινότητα της Χειμάρρας, στους αγώνες τους , οι οποίοι απαιτούν δικαίωση.

Φίλες και φίλοι, μην απογοητεύεστε , μην εγκαταλείπετε : το δίκαιο είναι με το μέρος μας, η αλήθεια είναι με το μέρος μας , η Ιστορία μιλάει για εσας , για την Χειμάρρα  και τους Χιμαραίους.  Μιλάει, επίσης, για την αποτυχία όλων εκείνων που ιστορικά θέλησαν το κακό και την υποταγή της. Δεν θα αλλάξει τώρα η μοίρα της Ιστορίας, αντιθέτως περίτρανα θα δικαιωθεί . Η Χειμάρρα  είναι των Χιμαραίων , τα παιδιά της μιλούν για αυτό . Ας μην ξεχάσουμε, το είπαμε και πέρσι, το είπαμε επανειλημμένως, το πως ο λόρδος Βύρωνας εξύμνησε τους γιους της Χειμάρρας, περνώντας και γνωρίζοντας  αυτά εδώ τα εδάφη.

Εγώ θέλω να σας εγγυηθώ πως, από πλευράς μας, θα έχετε όλη την συμπαράσταση και την στήριξη όπου έχουμε την δυνατότητα βήματος και λόγου,  ακόμη περισσότερο, με μεγαλύτερη ένταση , με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. Και εάν , όπως σήμερα, είμαστε όλοι ενωμένοι και αποφασισμένοι, όπως σε μεγάλο βαθμό έχουν αποτύχει οι προσπάθειες των εχθρών μας , το τονίζω σε μεγάλο βαθμό ( γιατί  σε κάποιες περιπτώσεις ευοδώθηκαν οι δόλιες προσπάθειες τους), θα αποτύχουν.

Γι αυτό, λοιπόν, ας είμαστε ενωμένοι , αποφασισμένοι, εμπνεόμενοι συνεχώς από το ωραίο Ελληνικό Χειμαρριώτικο Πνεύμα .  Σας ευχαριστώ και Καλή Παναγία αύριο.  Χρόνια Πολλά σε όλους όσους γιορτάζουν, και πάνω από όλα, Χρόνια Πολλά  στην Χειμάρρα.

ΘΩΜΑΪΣ   ΠΑΡΙΑΝΟΥ

ΚΗΡΥΓΜΑ  ΑΝΘΙΜΟΥ (13 /8/2017)

Όπως γνωρίζουμε, παραμονές της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, επέλεξαν οι αντίχριστοι κυβερνώντες, με αιχμή του δόρατος τον Πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, να προβούν στις βλάσφημες δηλώσεις τους κατά της Ορθοδοξίας μας. Η Επίσημη Εκκλησία, επικεφαλής της οποίας είναι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος (κατά κόσμον Ιωάννης Λιάπης, δεδηλωμένος αριστερός) δεν έχει προβάλλει,, μέχρι στιγμής,  κάποια αντίρρηση σε αυτές της δηλώσεις.

Την Κυριακή 13 Αυγούστου 2017, την τελευταία προ της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, κατά την Θεία Κυριακάτικη Λειτουργία, και στο καθιερωμένο Κήρυγμα , ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος  προέβαλε  την πρώτη αντίσταση της Εκκλησίας μας στις βλασφημίες των άθεων και αντίχριστων κυβερνώντων. Το κείμενο της ομιλίας τους έχει ως εξής :

Είναι ο γεγονός ότι έχουμε μίαν αγαθή σύμπτωση των εορτών:

την προηγηθείσα εορτή  της Μεταμορφώσεως του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού και τώρα μεσολαβεί η σημερινή Κυριακή και αναμένομεν μετά δύο ημέρες την άλλην μεγάλη Θεομητορική εορτή, δηλ. την Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου

Όλα αυτά τα ιερά πρόσωπα και τα ιερά γεγονότα γεμίζουν των Χριστιανών τις ψυχές και τις εσωτερικές τους διαθέσεις, όπου υπάρχει και η δύναμις της πίστεως και η ταπείνωση, η αγάπη προς όλους, η απόλυτη πίστη και η εμπιστοσύνη προς τον Άγιον  Θεόν.

Ακόμη και όταν υπομένωμεν τις δοκιμασίες από οιεσδήποτε περιπτώσεις μέσα στην ανθρώπινη ζωή,  είμεθα πάλι κάτω από του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού την ευλογία.

Θα μπορούσα λοιπόν (και το έχω εδώ) να σας παρουσιάσω  ένα ακόμη γραπτόν κήρυγμα  σχετικά με την σημερινήν ημέρα, αλλά ενόψει και της Τρίτης, ημέρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που έχουμε την μεγάλη εορτή, θα έχωμεν και κήρυγμα.

Την περασμένη επίσης Κυριακή είχαμε κήρυγμα και επειδή υπάρχουν ζητήματα στην εσωτερική μας πλευρά, την εθνική ψυχή μας  και συνείδησή μας, παρόλο που ο χρόνος είναι ελάχιστος, είπα να σας προσφέρω ένα μικρό δείγμα ανησυχιών, αλλά και γραμμής των ορθοδόξων χριστιανών μπροστά στην πραγματικότητα που ζούμε σήμερα όλοι οι ορθόδοξοι Έλληνες Χριστιανοί. Ο καθένας από εμάς , άλλος για τον α’ και άλλος   για τον β’ λόγο , που όμως είναι συναφής, ανησυχεί και αδημονεί για το τι θα γίνει, που θα πάμε , πως θα ζήσουμε , πως θα βελτιώσουμε τα πράγματα , πως θα σταματήσουμε αυτά τα οποία μας συμβαίνουν.

Στιγμές και ημέρες έρχονται  που θολώνουν το μυαλό μας και την ζωή μας.  Θέλω να πω ότι το κειμενάκι αυτό, γραμμένο από εμένα, το οποίο θα σας διαβάσω, είναι μικρό, αλλά προσέξτε το, γιατί  έχει άμεση σχέση με την κυριαρχία του Ιησού Χριστού στην ζωή μας και στην πίστη μας, την οποίαν Του προσφέρουμε,  για να είναι ευάρεστον, ενώπιον του Θεού και  να μπορεί να εξασφαλίζει, με την καλήν έννοια, στην ψυχή εκείνα που είναι απαραίτητα από τον Θεόν, για την σωτηρία του κάθε πιστού ανθρώπου.

Θέλω να επισημάνω ότι αυτό το κείμενο και η σημερινή μας λειτουργία, όπως και  άλλες φορές, μεταδίδεται από την Κρατική Τηλεόραση, για αυτό και είμαι πάρα πολύ προσεκτικός. Σε όλο το κείμενο  δεν υπάρχει αναφορά σε κανένα συγκεκριμένο όνομα . Όσα  εδώ λέγονται αυτή την ώρα,( γιατί γνωρίζω πόσοι ακούν  αυτήν την ώρα τούτη την ομιλία),  αφορούν όλους μας και το καλύτερο φρόνημα που θα μπορούσαμε να έχουμε όλοι οι Έλληνες μαζί, , φρόνημα ομότροπο και ομόψυχο. Έτσι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που μας προκαλούν τα γεγονότα, καθώς και το αίσθημα ανησυχίας που μας δημιουργείται  για το μέλλον  όλων μας και ιδιαιτέρως των παιδιών μας και όλης της πατρίδος μας. Προχωρώ λοιπόν:

Είναι εκτός αμφισβητήσεως ότι υπάρχει κλίμα ανησυχίας εις τον Ελλαδικό χώρο. Όλοι οι Έλληνες ανησυχούμε . Κάτι δεν πηγαίνει καλά, επισημαίνουν οι πολλοί και οι ειδικοί. Και δεν εννοούν, βεβαίως, την ανησυχία εκ του κινδύνου μίας συρράξεως  μετά της Τουρκίας, η οποία είναι σχεδόν μόνιμη. Εννοούν κάτι ενδότερον, ουσιαστικότερον, το οποίον διαπιστούται εις την δομήν της εθνικής ζωής μας. Ηγέτες της Ελληνικής Πολιτείας προσπαθούν, δια της ορθής αντιμετωπίσεως των οξέων προβλημάτων του Ελληνικού Κράτους, να δικαιώσουν τις επαγγελίες των κομμάτων των και να γράψουν εις το ενεργητικόν της προσωπικής πολιτικής των ορισμένα επιτεύγματα.

Σημειούνται διαρκώς γεγονότα τα οποία πείθουν ότι επιχειρείται απόκλιση από ό,τι μέχρι σήμερα λέγεται ¨Εθνική Πολιτική¨ και νοείται ως εθνικόν δέον , κάτω από το προκάλυμμα της πολεμικής κατά του ‘’κατεστημένου’’. Οι έχοντες ειδικούς λόγους προβολής των ‘’ιδεολογιών’’ των , βάλλουν κατά των αιωνίων αξιών της Πίστεώς μας, αδιακρίτως και ασυστόλως. Τοιαύτα συμπτώματα υπήρξαν και στο παρελθόν.  Είναι εύκολο να διαπιστωθούν σε όλους τους τομείς της πνευματικής και δημοσίας ζωής του τόπου μας.

Οι διαπιστώσεις αυτές γίνονται εκτός πάσης διαθέσεως προς πολιτικολογίαν. Εμείς δεν πολιτικολογούμε, όχι γιατί η πολιτική είναι αμάρτημα , αλλά επειδή είναι εκτός του χώρου των πνευματικών αρμοδιοτήτων μας. Η πολιτική τοποθέτησις του υπευθύνου πολίτη, σημαίνει και κομματική προτίμηση, ο δε κομματισμός εντός του σώματος της Εκκλησίας συνεπάγεται διάσπαση των μελών αυτής και , το φρικτότερον, διάσπαση μεταξύ ποιμένος και πομνίου. Υπάρχουν όμως προβλήματα, επί των οποίων υποχρεούμεθα να λάβωμεν θέσιν, διότι οι προεκτάσεις αυτών ξεπερνούν τα όρια της κομματικής τοποθετήσεως και ενδιαφέρουν  ολόκληρον τον Ελληνικόν Λαόν.

Τα υπάρχοντα εις τους κόλπους της Εκκλησίας προβλήματα διοικήσεως αποτελούν το επιχείρημα των πολλών για την άνευ φραγμού και γνώμης της Εκκλησίας λήψιν αποφάσεων επί υψίστης σημασίας θεμάτων. Η Εκκλησία δεν είναι διοίκησης μόνον και δεν την αποτελεί μόνον μία μερίς κληρικών. Την Εκκλησίαν συγκροτούμεν πάντες οι εις Χριστόν πιστεύοντες . Εάν πράττωμεν και ενεργούμεν αγνοούντες την Εκκλησίαν, σημαίνει ότι δεν πιστεύομεν και επομένως το επιχείρημα «περί ακαταστασίας των εκκλησιαστικών πραγμάτων» , δια να δικαιολογήσωμεν την αγνόησιν της Εκκλησίας , είναι αστείον.

Το αντικειμενικώς αληθές είναι ότι οι κυριαρχούσες τάσεις εις τους κρατούντες και κατευθύνοντες τα δημόσια πράγματα της πατρίδος μας σήμερον, αλλά και άλλοτε, είναι τάσεις εντεύθεν μεν εξωχριστιανικαί, εκείθεν δε αντιπαραδοσιακαί.

Επισημαίνουμε τα γεγονότα, τα οποία δικαιολογούν μίαν τοιααύτην εκτίμησιν :

1ον) Οι κατευθύνσεις της Παιδείας αποχριστιανίζονται. Φυσική συνέπεια τούτου θα είναι

Τελικώς και να αφελληνισθούν .

2ον) Ο ιερός θεσμός της οικογενείας κλονίζεται, εξ αιτίας της σφοδράς επιθυμίας των

κρατούντων να επιβάλλουν το αυτόματον διαζύγιον στο παρελθόν, (διότι επετεύχθη

αυτό). Το Συμβούλιον της Επικρατείας θεωρεί  εγκύρους τους γάμους των χιλιαστών .

3ον) Το αρμοδιον υπουργείον διευκολύνει την συγκρότησιν πανελληνίων συνεδρίων υπό

των χιλιαστών, εις δημοσίους χώρους των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης.

4ον ) Αρπακτικαί διαθέσεις καλλιεργούνται κατά της Εκκλησίας , με σκοπόν να

αποστερήσουν την Κιβωτον της Σωτηρίας του Έθνους από της ολίγης εναπομεινάσης

εις αυτήν κτηματικής περιουσίας

5ον ) Σύγχισις καλλιεργείαται εις τον χώρον της Λογοτεχνίας, με τους δημοσίους επαίνους

υπέρ του αποθανόντος αθέου λογοτέχνου Τάδε, ενώ άλλος παλαιότερος μη –πιστός

δημιουργός ποιητής επιβάλλεται δειλά εις την ελληνική τηλεόραση

6ον) Υπήρξε βεβαίως μέγα σφάλμα ότι η δημοτική γλώσσα ταυτίστηκε με την αριστερή

ιδεολογία. Το γλωσσικό ζήτημα, όμως, είναι καθαρώς εθνικό ζήτημα, στασιαζόμενον

πολλαχόθεν, για αυτό δημιουργεί  υποψίες και αντιδράσεις η προσπάθεια επιβολής

μίας συγκεκριμένης και απαραδέκτου δημοτικής γλώσσας, μέσω της ενημερώσεως του

εθνικού δικτύου.

7ον ) Οι υπηρεσίες του κράτους λέγεται ότι απέκτησαν μίαν φοβίαν έναντι του πολίτου,

ο οποίος, χάριν της δημοκρατίας, αξιολογεί  πάσαν ευκαιρίαν για την διάδοση της

ιδεολογίας του, έστω και αν αυτή δεν είναι απλώς κομματική αλλά κοσμοθεωριακή.

8ον ) Προβληματισμόν δημιουργεί εις τις συνειδήσεις των πιστών η αθρόα επιστροφή

Ελλήνων εκ των χωρών του Παραπετάσματος, που λέγαμε παλαιά.   Άραγε είναι προς

όφελος της πατρίδος αυτός ο επαναπατρισμός, και είναι πράξη δικαιοσύνης έναντι

εκείνων που κείνται εις τους τάφους, ως θύματα των εκουσίως εκπατρισθέντων?

Χρειάζεται, βεβαίως, εις την περίπτωσιν αυτήν επιείκεια, αγάπη και συγχώρησις , αλλά

κατά πόσον εκτιμάται η εθνική ζημία, εάν εντεύθεν  επιστρέφουν εκείνοι που

ανετράφησαν εις άθεον (περιορίζομαι σε αυτό μόνο)  καθεστώς?

9ον ) Η Λογοτεχνία έχει απόχρωση αντιχριστιανική. Το θέμα αυτό αποτελεί ένα τεράστιο

κεφάλαιο . Οι πλείστοι των ασχολουμένων με τις Καλές Τέχνες συμπίπτουν εις μίαν

πολεμικήν κατά της Εκκλησίας . Εις τον τομέα των Γραμμάτων,  χρησιμοποιούνται ως

παραδείγματα  εκφράσεις  βιβλίων, τα οποία συνεχώς βάλλουν κατά της Πίστεως και

εναντίον των Χριστιανών και του Κλήρου.  Εις τον γενικό τομέα των Γραμμάτων.

σημειούμεν ως παράδειγμα το έργον του Γιάννη Κορδάτου-*, υπό τον τίτλον

 «Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός», δια του οποίου επιχειρείται ένας άνευ φραγμού

αντιεπιστημονικός, βλάσφημος και αυθαίρετος πόλεμος κατά της Χριστιανικής Πίστεως

και κατά της Εκκλησίας.

. Ὀλα αυτά, μας αναγκάζουν να θέσωμεν το ερώτημα προς τους πολιτικούς ΟΛΩΝ των παρατάξεων και προς τους πνευματικούς ηγέτας  της πατρίδος μας:

«Άραγε, βαίνωμεν προς εθνικήν αλλοτρίωσιν ? Πρόκειται δηλαδή, να αλλάξωμε την εθνική μας σύσταση κα υπόσταση?».

Το σεβαστόν κατά τα άλλα κήρυγμα περί δημοκρατίας , τελείως παρερμηνευόμενο , ο αγών δια την είσοδόν μας εις την Ευρωπαϊκήν Ένωσιν, βασιζόμενος εις οικονομικές επιδιώξεις, ο προβαλλόμενος εντέχνως ¨ΔΙΕΘΝΙΣΜΌΣ¨, η χουντολογία, οι συμβιβασμοί διά τον τουρισμόν, οι σοσιαλίζουσες τάσεις πολιτικών και δημοσιογράφων, οι αθεϊστικές τάσεις της Τέχνης και πλείστες άλλες εκδηλώσεις  της δημόσιας ζωής μας, αποτελούν ανοίγματα εις το οικοδόμημα του έθνους μας, δια των οποίων εισβάλλουν άνεμοι ανατροπής και αλλοιώσεως της πνευματικής περιουσίας της πατρίδος μας.

Η ταπεινότης μου γράφει δεκάδες  χρόνια, και δημόσια και ιδιωτικά, και αγώνες εδόθησαν, και συζητήσεις έγιναν για τα θέματα αυτά με πολλούς που είχαν διαφορετική γνώμη.

    Καλόν είναι να σημειώσωμεν ακόμη ότι γενικώς, αυτή την  περίοδο και από γεγονότα εν τη πράξει, διαπιστώνεται ένα ηυξημένος αριθμός μελαγχολίας των Ελλήνων πολιτών, ιδίως εκείνων που δεν έχουν πολύ προωθημένες ή προηγμένες γνώσεις για  τα πολιτικά και για τα άλλα μεγάλα θέματα και καταλαμβάνονται από απελπισία , ή ακόμα και από μία μελαγχολία, που μπορεί να έχει επικίνδυνη εξέλιξη. Και όλα αυτά έρχονται και , κυριολεκτικώς, βασανίζουν το κράτος των Ελλήνων. Η μελαγχολία αυτή χειροτερεύει και εκ της πτωχείας, η οποία πτωχεία φαίνεται σε κάθε πόλη, από το πλήθος των ανθρώπων που προσπαθεί να πάρει από τα εκκλησιαστικά συσσίτια,( υπό καλές προϋποθέσεις) , ολίγον φαγητό για να καλύψει το αίσθημα της πείνας . Ποιος πολιτισμός είναι αυτός? Σε ποιο κράτος ευρωπαϊκό γίνεται αυτό? Που υπάρχουν τέτοια συσσίτια? εμείς τα έχουμε και  όλες οι μητροπόλεις που υπάρχουν μεγάλες οι αστικές  κοινωνίες. Ως Εκκλησία, κάνουμε ό,τι μπορούμε, χωρίς να διαφημίζουμε , χωρίς να υπερηφανευόμεθα , αλλά μόνον έχοντας μέσα στην ψυχή μας μια στάση και διάθεση αγάπης και συντροφιάς σε αυτούς που αναγκάζονται να πάρουν μία μερίδα φαγητού από το συσσίτιο της ενορίας. Θα συνεχισθεί αυτό.

 

Είναι και πλείστα άλλα γεγονότα επί μέρους.

Υπάρχει  κίνδυνος για μας τους Έλληνες Ορθοδόξους Χριστιανούς από όλη αυτήν την ιστορία, περιλαμβανομένης και της εναγώνιας προσπάθειας της χώρας μας για να διευθετήσουμε τα θέματα με την ΕΕ. Όλα αυτά μας δημιουργούν εσωτερικές απορίες για το τι ακριβώς συμβαίνει και πώς θα  σταθούμε με την ακεραιότητα που αξίζει στον Ελληνικό Λαό, με την ιστορία την οποίαν έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα, από τότε που συνεστήθη το Ελληνικό Κράτος . Ενοχλεί μερικούς η μεγάλη ομοιομορφία των ανθρώπων που ανήκουν συνειδητά στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη , και  η μεγάλη επίσης επιθυμία να καταβάλλουμε κάθε  προσπάθεια για να βοηθήσουμε εις το να αποκατασταθεί το κύρος της Πατρίδας μας, πάντοτε με την βοήθεια και την θέληση των κυβερνήσεων που κατά καιρούς έρχονται και κυβερνούν το κράτος μας.  Βεβαίως και θέλουμε να το κυβερνούν δημοκρατικά  , αλλά να σέβονται και να τιμούν  αυτά που υπήρξαν οι πυρήνες , οι βάσεις, ο αγώνας για να μπορέσει να σταθεί το κράτος  μας από την επανάσταση του 1821 αλλά και πιο πριν. Όλα αυτά μας  εκράτησαν μέχρι σήμερα, για να φθάσουμε τελικά στην ελευθερία της πατρίδας μας, όπως είναι σήμερα.  Δεν ζητούμε από κανέναν  τίποτα , αλλά μας ζητούν και προσπαθούν απέξω να νοθεύσουν την υπόσταση και το περιεχόμενο του Ελληνικού Λαού , ώστε να είναι ευκολότερος ο τρόπος που κάποια ώρα να αλωθεί, όπως επιδιώκουν.

Ευχόμεθα ποτέ να μην υπάρξουν τέτοια γεγονότα. Προσευχή κάνουμε οι Κληρικοί και οι Χριστιανοί όλοι για την πατρίδα μας, για όλους αδιακρίτως.

Θα παρακολουθήσατε  την προσπάθειά μου σε αυτό το κείμενο  να μην ακουσθεί ούτε κανένα πολιτικό κόμμα, ούτε κανείς κυβερνήτης, ούτε κανένας υπουργός, ούτε κανένας αξιωματούχος από τους ασκούντας τα μεγάλα υπουργήματα στον δημόσιο βίο. Διότι, όταν με δημοκρατικές διαδικασίες εκτελούν αυτά που είναι απαραίτητα για την πατρίδα μας , εμείς λέμε «Μπράβο» και παρακαλούμε τον Θεό να τους φωτίζει ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ για την Ελλάδα.

———————————————-

* ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΡΔΑΤΟΣ (1 Φεβρουαρίου 1891, Ζαγορά Πηλίου – 29 Απριλίου 1961, Αθήνα), Ο Γιάννης Κ. Κορδάτος ή Γιάνης Κορδάτος, κατά προτίμηση του ιδίου, ήταν Έλληνας κοινωνιολόγος, αυτοδίδακτος ιστορικός, πολιτικός και νομικός, οπαδός του μαρξισμού. Προσχώρησε το Μάιο του 1919 στο  Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Ελλάδος (ΣΕΚΕ),, προκατόχου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ)

Τον Απρίλιο του 1920 εκλέχτηκε μέλος της Κεντρικής Επιτροπής (ΚΕ) και τον επόμενο μήνα ορίστηκε “αντιπρόσωπος του Κόμματος” στην εφημερίδα Ριζοσπάστης, της οποίας ιδιοκτήτης και διευθυντής ήταν ο Γιάννης Πετσόπουλος. Εκλέχτηκε γραμματέας του κόμματος το Μάιο του 1921 και παρέμεινε στη θέση μέχρι το Νοέμβριο του 1922, οπότε τον διαδέχτηκε ο Νίκος Σαργολόγος.

Περί τα τέλη του 1924 ή αρχές 1925 αποχώρησε από το μόλις μετονομασμένο ΚΚΕ καθώς διαφώνησε με τις επίσημες –έπειτα την πλήρη ευθυγράμμιση αυτού με τις αποφάσεις της Κομμουνιστικής Διεθνούς– θέσεις στο Μακεδονικό ζήτημα, για να διαγραφεί οριστικά το 1927.  Για ένα διάστημα παρέμεινε στο πλάι του κόμματος, μετά όμως την ανάληψη της θέσης του γενικού γραμματέα από το Νίκο Ζαχαριάδη δέχτηκε σφοδρά πυρά. Το στέλεχος της νέας ηγεσίας Γιάννης Ζεύγος (Ζέβγος) εξαπέλυσε το 1933 σειρά επιθέσεων με εναντίον του χαρακτηρισμούς, όπως μεταξύ άλλων, “ιστορικός της μπουρζουαζίας” και “οικονομολόγος στις πρώτες γραμμές της αντεπανάστασης’’᾿

Μεταπολεμικά διετέλεσε μέλος του Γενικού Συμβουλίου της Ενιαίας Δημοκρατικής Αριστεράς (ΕΔΑ). Παρότι οι διαφορές του με το ΚΚΕ είχαν αμβλυνθεί με αφετηρία την κατοχική περίοδο, οι μεταξύ τους σχέσεις ποτέ δεν αποκαταστάθηκαν πλήρως.

Απεβίωσε ξαφνικά, από καρδιακή προσβολή, στις 30 Απριλίου του 1961 και ενώ βρισκόταν στο γραφείο του. Ετοίμαζε ένα άρθρο γύρω από τον εορτασμό της εργατικής πρωτομαγιάς, προκειμένου να δημοσιευτεί στην εφημερίδα Αυγή. Η κηδεία του έγινε στο νεκροταφείο της Καλλιθέας, στην οποία παραβρέθηκε επίσης αντιπροσωπεία της ΕΔΑ. .

(Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ) .

Επιμέλεια Κειμένου : ΘΩΜΑΪΣ  ΠΑΡΙΑΝΟΥ         

ΛΕΖΑΝΤΕΣ
ΦΩΤΟ 1  και 2 :ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ : ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ (ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΟΙ
              Σ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ, Ν. ΝΕΡΑΤΖΗΣ, ΕΥΑΓ. ΝΤΟΥΛΕΣ , Κ. ΠΙΠΕΡΙΓΚΟΣ
φωτο 3 – 4 : Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΣΤΗΝ 4 ΔΕΞΙΑ, ΔΕΞΙΑ ΣΤΟ ΒΗΜΑ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΕΝΤΗΣ ΜΠΕΛΕΡΗΣ
ΦΩΤΟ 5 : Ο ΦΡΕΝΤΗΣ ΜΠΕΛΕΡΗΣ ΣΤΟ ΒΗΜΑ
ΦΩΤΟ 6 : Ο ΠΑΤΗΡ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΡΑΒΕΛΑΣ ΣΕ VIDEO WALL
ΦΩΤΟ 7 : Ο ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
ΦΩΤΟ 8 : ΠΑΝΟ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ. ΔΕΞΙΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΑΓ. ΝΤΟΥΛΕΣ ΚΑΙ Σ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ